Królowie białka roślinnego

Białko i zapotrzebowanie na nie jest jedną z ważniejszych kwestii dla osób, które boją się przejść z diety bardziej mięsnej na tę bardziej roślinną. Poznajcie królów białka roślinnego!

Tymczasem nasza wiedza o tym jak zastąpić wysokobiałkowe mięsne wytwory jest spora. Katalog dań pozwalających na spokojną i smaczną redukcję mięsa, bez niebezpieczeństwa spadku ilości przyjmowanego białka, poszerza się z roku na rok. Oparty jest o produkty żywnościowe, którym nadałem tytuł: królowie białka roślinnego!

Zawartość białka w 100 gramach mięsa: pierś z indyka 21g, udziec cielęcy 20g, pierś z kaczki 19g

Do grona najbogatszych w białko produktów roślinnych należą nasiona, ziarna, orzechy czy pestki. To związane jest z biologią roślin, które je wytwarzają. Wszystkie niosą ze sobą mocny ładunek substancji, dzięki którym może wykiełkować w ziemi nowa roślina. Białko jest więc tam w sporych ilościach 🙂

Królowie białka roślinnego

Poniżej zestawy informacji o ilości białka na 100 gram produktu! Oto królowie białka roślinnego

Nasiona, orzechy, ziarna i pestki warto więc dodawać do sałatek i dowolnych innych dań, w tym deserów czy napojów.

  • Pestki dyni około 32g
  • Orzeszki ziemne (arachidowe) 24g
  • Nasiona konopi 23g
  • Ziarna słonecznika 22g
  • Migdały 22g
  • Pistacje 21g
  • Nasiona chia 16g
  • Orzechy włoskie 15g

Królowie białka roślinnego

Kasze są zdrową i bardzo pożywną podstawą wielu dań. I mają sporo białka!

  • Kasza gryczana około 12g
  • Kasza jaglana około 10g

 

Wege cuda, takie jak tofu czy tempeh są często nazywane wprost zamiennikami mięsa. To dobry termin, bo są bogate w białko!

  • Tofu od 8 do 11g
  • Tempeh 20g

 

Rośliny strączkowe, są prawdziwymi królami białka roślinnego!

  • Soja 36g
  • Bób 26g
  • Soczewica 25g
  • Fasola około 10g
  • Ciecierzyca 9g

Post Author: admin