28% Brytyjczyków to dziś fleksitarianie

Według najnowszych badań, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 28% Brytyjczyków zaczęło redukować spożycie mięsa. To ponoć sprawka takich kampanii jak Bezmięsne Poniedziałki, którą prowadzą Paul, Mary i Stella McCartney. Brytyjczycy to więc fleksitarianie 🙂

fleksitarianie

Kampania społeczna zapoczątkowana przez brytyjskiego piosenkarza Paula McCartneya zbiera żniwa. Firma Mintel opublikowała właśnie raport pod nazwą Meat Free Foods 2017. Mówi w nim wprost, że w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 28% mieszkańców Wielkiej Brytanii świadomie zredukowało ilość spożywane mięsa. To oznacza, że prawie 1/3 Brytyjczyków to fleksitarianie.

Brytyjczycy to fleksitarianie?

Raport potwierdza, że ważną rolę w tej dietetycznej zmianie ogrywają kampanie społeczne takie jak Bezmięsne Poniedziałki (Meat Free Monday). 39% osób, które zredukowały spożycie odzwierzęcych produktów uznaje, że ich wzrost świadomości w tym temacie zawdzięczają właśnie takim kampaniom, jak ta prowadzona przez rodzinę McCartneyów.

Za to prawie połowa Brytyjczyków (49%) wśród tych zainteresowanych redukcją mięsa lub już będących fleksitarianami twierdzi, że najważniejsze są dla nich powody zdrowotne. 29% tej grupy za równie ważny powód podaje możliwość utraty wagi, a 24% zwraca uwagę na kwestie środowiska naturalnego oraz praw zwierząt.

Wśród młodych mieszkańców Wielkiej Brytanii kwestie świadomości ekologicznej wyglądają naprawdę dobrze. Raport wspomina, że 29% osób poniżej 25 roku życia dobiera swoją dietę uwzględniając kwestie zmian klimatu!

„Pojawił się wyraźny trend wśród ludzi redukujących ilość spożywanego mięsa. Fleksitarianizm jako zupełnie nowy termin w dietetyce, ukuty został by opisać ruch podkreślający jego niepodważalne znaczenie we współczesnej opinii publicznej. Fleksitariański trend tworzy bardzo dostępną i nierestrykcyjną przestrzeń między zwykłymi mięsożercami a osobami nie jedzącymi w ogóle mięsa, przy jednoczesnym świadomym wysiłku w redukcji spożycia mięsa” – mówi Emma Clifford, analityk żywności z firmy Mintel.

Jak podkreśla kampania Bezmięsne Poniedziałki, wartość bezmięsnego rynku żywności dotarła w Wielkiej Brytanii w 2016 roku do 572 milionów funtów i ma wzrosnąć do 660 milionów do 2021 roku!

„Trend napędzany jest przez konsumentów, który stają się coraz bardziej poinformowani o tym co wkładają do sklepowych wózków i nakłuwają na swoje widelce, a także przez zwiększającą się dostępność smacznych i pożywnych bezmięsnych pokarmów” – czytamy na stronie Meat Free Monday.

Trzymam kciuki za takie kampanie i Brytyjczyków!

fleksitarianie

Post Author: admin