Dieta flexi w insulinooporności M. Makarowskiej i D. Musiałowskiej

11 kwietnia, 2020

„Twoja droga do wege” to podtytuł książki opisującej razem insulinooporność i fleksitarianizm. Dlaczego razem? Bo osoby z zaburzeniem wpływającym na regulację stężenia glukozy we krwi powinny pomyśleć o zmianie diety. Ta książka ma im pomóc.

Wiedza i jadłospis

„Flexitarianizm – najzdrowsza dieta świata” to piękny tytuł pierwszego rozdziału książki. Autorki zaznaczają, że diety roślinne są zalecane pacjentom z insulinoopornością, świetnie sprawdzają się także u cukrzyków, osób z niedoczynnością tarczycy, chorobą Hashimoto oraz innymi chorobami, w tym z problemami kardiologicznymi. Ograniczenia spożycia mięsa dla tych osób, to często wręcz lekarskie zalecenia. A tak książka ma być swego rodzaju instrukcją jak przejść z bycia mięsożernym na roślinożerność.

Magdalena Makarowska, a więc dietetyk i pedagog oraz Dominika Musiałowska, która jest ekspertką w dziedzinie insulinooporności, przygotowały dla czytelników coś praktycznego. Opisują w książce dogłębnie i ciekawie zarówno problem insulinooporności jak i to, jak radzić sobie z tym zaburzeniem.

Poza wiedzą odbiorca dostaje też na tacy, a w sumie na talerzu, dziesiątki przepisów, które są podstawą drogi do bycia wege. Są więc i wegetariańskie gołąbki bez zawijania z tymiankowym selerem, czy muffinki z marchewki oraz koktajl ogórkowy. Jak to w diecie fleksi bywa w książce znaleźć można przepis zarówno na boczniaki w panierce, jak i brukselkę z łososiem wędzonym.

Czytelnik znajdzie więc śniadania, obiady, podwieczorni i kolacje rozpisane na kilkutygodniowy jadłospis.

Czym jest insulinooporność?

To nie choroba. To zaburzenie, które może prowadzić do wielu chorób. W tym problemów z sercem, otyłością, stłuszczeniem wątroby czy cukrzycą typu 2. Insulinooporność jest ograniczona wrażliwością tkanek ludzkiego organizmu na działanie insuliny. Ten stan jest niezwykle niebezpieczny, gdyż powoduje nadmierne produkowanie insuliny przez trzustkę. Lekarze podkreślają, że aby nie dopuścić do jej rozwoju, należy zadbać o prawidłową dietę i komfort psychiczny, zrezygnować z używek oraz zwiększyć aktywność fizyczną.

Książkę „Dieta flexi w insulinooporności” Magdaleny Makarowskiej i Dominiki Musiałowskiej wydało Wydawnictwo Feeria. A można kupić między innymi w Empiku: KLIKNIJ LINK


Cześć, mam na imię Paweł

Z wykształcenia jestem magistrem biologii i dziennikarzem. Od 2016 roku mówię również o sobie: fleksitarianin. Trochę to wyszło z przypadku, kiedy natknąłem się na ten termin gdzieś w sieci. Nagle okazało się, że przez całe życie pasowałem do definicji, której nie znałem.

Na blogu dzielę się swoją wiedzą dotyczącą ograniczenia jedzenia mięsa, bo wiem, że nie jest to łatwy temat. Codziennie szukam kulinarnych inspiracji i śledzę rozwój naukowej wiedzy o dietach, żywieniu i ochronie środowiska naturalnego.


Kontakt

Polub moje kanały

Polityka prywatności

Blog prowadzony przez HUB OF SOLUTIONS PAWEŁ MARCINIAK ulica Szronowa 24/5 60-375 Poznań
Numer NIP 7811770149 Numer REGON 301463721