
Sierpień 2025 zapisze się w historii jako miesiąc triumfu borówki w Polsce. Według najnowszych danych Kantar Polska, aż 66% dorosłych Polaków sięgnęło po ten owoc – to 21,5 mln konsumentów! Tak wysokiego wyniku nie odnotowano nigdy wcześniej w sześciu latach prowadzenia monitoringu konsumpcji.

Borówka bije rekordy – także w porównaniu z USA
Średnia konsumpcja borówki wysokiej w Polsce osiągnęła poziom 1,83 kg na osobę, przewyższając nawet wynik ze Stanów Zjednoczonych – ojczyzny tego owocu. Co ciekawe, jeszcze przed sezonem 11% Polaków deklarowało chęć częstszego zakupu borówek. Rzeczywistość okazała się znacznie bardziej imponująca.
Lider wśród owoców jagodowych
W sierpniu borówka zdobyła tytuł najpopularniejszego owocu jagodowego, wyprzedzając inne rekordzistki: maliny (58% konsumentów, czyli 18,7 mln osób) oraz truskawki (34%, czyli 11 mln). To pokazuje, jak silną pozycję zdobyła borówka w polskich domach.
Polska – idealne miejsce dla borówki
Nasze położenie geograficzne i klimat umiarkowany przejściowy – łączący cechy morskie i kontynentalne – sprzyjają produkcji borówek o wyjątkowej jakości. Duże dobowe i roczne amplitudy temperatur sprawiają, że Polska wyróżnia się na tle Europy i świata pod względem różnorodności i smaku owoców jagodowych.
Zdrowie, smak i sezonowość
Borówka nie tylko podbiła serca konsumentów, ale także rankingi najzdrowszych owoców świata. Jest bogata w antyoksydanty, wspiera odporność, serce i pomaga obniżyć ryzyko nadciśnienia. Coraz większa świadomość zdrowotna oraz rekomendacje lekarzy i dietetyków sprawiają, że Polacy chętniej sięgają po ten owoc.
Już w 2019 pisałem o tym, że według naukowców borówki odmładzają… Pytanie więc czy Polacy wzięli sobie to do serca?
Czytajcie na: Naukowcy twierdzą, że borówki odmładzają