Brytyjskie sklepy przechodzą na fleksitarianizm!

12 czerwca, 2017
brytyjskie sklepy 1

Największa w Wielkiej Brytanii sieć sklepów odnotowała 40% wzrost sprzedaży wegetariańskich i wegańskich dań gotowych i przekąsek. Wiele supermarketów zmienia oznakowanie swoich produktów, by klienci łatwiej znaleźli choćby bezmięsne czy bezmleczne produkty. 

Sklepy redukujące nastawienie na sprzedaż mięsa to odpowiedź na redukujących jedzenie zwierząt klientów!

Jak informuje dziennik The Guardian, sklepy prześcigają się w wystawianiu na półki tego co nie zawiera mleka czy mięsa. To dlatego, że liczba fleksitarian, wegetarian i wegan na Wyspach Brytyjskich mocno wzrasta.

Firma badawcza Mintel wyliczyła, że 11% Brytyjczyków przynajmniej próbowało odrzucić w diecie odzwierzęce produkty, takie jak mięso, ryby, mleko, sery, jajka czy miód. To oznacza, że fleksitariańskie podejście, a więc takie, w którym redukujemy spożycie mięsa opanowuje Wielką Brytanię.

?Liczba sporadycznych mięsożerców, jedzących mięso tylko trzy razy w tygodniu, wzrosła o 8% w ciągu ostatnich dwóch lat. W tym samym czasie liczba radyklanych mięsożerców, czyli tych, którzy kładą na talerz zwierzęce części miej więcej 10 razy w tygodniu, spadła o 14%? – pisze Sarah Butler, autorka artykułu z The Guardian.

Znana również w Polsce sieć Tesco, która jest największą grupą marketów w Wielkiej Brytanii, specjalnie oznacza swoje produkty, by klienci łatwiej mogli znaleźć to co wegetariańskie czy wegańskie. A konkurencyjne dla Tesco sklepy już kilka miesięcy temu wprowadziły metki Stowarzyszenia Wegan, zaczynając od sprzedaży wegańskiej wódki!

?Prawie 5% populacji w Wielkiej Brytanii określa się teraz jako wegetarianie. To wzrost z 4% patrząc na wyniki sprzed 3 lat. A o wiele więcej ludzi wybiera bycie fleksitarianami, decydując się na wegetariańskie i wegańskie alternatywy kilka razy w tygodniu? ? pisze Sarah Butler z gazety The Guardian.

Zmiany widać nie tylko na półkach sklepów spożywczych. Brytyjski dziennik pisze o sieci londyńskich kawiarni, która otwiera kolejne wyłącznie wegańskie punkty. Powodem jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży wege produktów. Ludzie oczekują bowiem makaronu z wegańskim serem czy wegańskiego czekoladowego brownie.

Na podstawie tekstu: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/may/27/more-tofu-supermarkets-flesh-out-their-vegan-credentials-as-clean-eating-grows?CMP=Share_iOSApp_Other


Cześć, mam na imię Paweł

Z wykształcenia jestem magistrem biologii i dziennikarzem. Od 2016 roku mówię również o sobie: fleksitarianin. Trochę to wyszło z przypadku, kiedy natknąłem się na ten termin gdzieś w sieci. Nagle okazało się, że przez całe życie pasowałem do definicji, której nie znałem.

Na blogu dzielę się swoją wiedzą dotyczącą ograniczenia jedzenia mięsa, bo wiem, że nie jest to łatwy temat. Codziennie szukam kulinarnych inspiracji i śledzę rozwój naukowej wiedzy o dietach, żywieniu i ochronie środowiska naturalnego.


Kontakt

Polub moje kanały

Polityka prywatności

Blog prowadzony przez HUB OF SOLUTIONS PAWEŁ MARCINIAK ulica Szronowa 24/5 60-375 Poznań
Numer NIP 7811770149 Numer REGON 301463721